Öğretmenlere Özel Eğitim

Hisarcık ilçesindeki ilk ve orta dereceli okullarda görev yapan idareci ile öğretmenlere yönelik özel eğitim seminerleri başladı.

Dumlupınar Üniversitesi (DPÜ) Hisarcık Meslek Yüksek Okulunda özel eğitime muhtaç çocukların eğitimi konusunda 58 sınıf ve branş öğretmenine verilen seminerde, ilköğretim okullarında özel gereksinimlerinden dolayı kaynaştırma eğitimi alan çocuklar için özel eğitim yöntemleri, özel eğitim teknikleri, kavram ve beceri öğretimi, davranış eğitimi alanlarında sunumlar yapılıyor.

Tavşanlı Rehberlik ve Araştırma Merkezinde görevli psikolojik danışman Beytullah Demir, seminerde, söz konusu programla sınıflarda bulunan engelli ilköğretim öğrencilerine nasıl eğitim verileceği konusunda eğitimcileri bilgilendirmeyi amaçladıklarını söyledi.

Engelli bireylerin topluma kazandırılmasındaki duyarlılığı artırmak, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak özel eğitim yöntemlerinin neler olduğunu ve nasıl uygulanacağı konusunda bilinç oluşturmayı hedeflediklerini belirten Demir, programın haftada 5 gün olmak üzere toplam 30 saat süreceğini kaydetti.

Bir Cevap Yazın

